Bardienst Team Rondes Senioren wedstr. tellen
Vrijdag 21 september H1 1 1
Vrijdag 28 september H1 1 2
Vrijdag 5 oktober D2 2 2
Vrijdag 12 oktober H1 2 (1?) 1
Vrijdag 19 oktober D1 1 2
Vrijdag 2 november H2 2 2
Vrijdag 9 november DT 1 2
Vrijdag 16 november D2 1 2
Vrijdag 23 november DM 1 2
Vrijdag 30 november H2 1 1
Vrijdag 7 december DT 1 2
Vrijdag 14 december DM 1 2
       
DT=Dames trainingsgroep      
DM=Dames Masters      

 

Zaaldienst

 

Met ingang van dit seizoen introduceren we de zaaldienst bij VC Castellum. Op elke speelavond/-middag is één van de seniorenteams, die op die avond/middag zelf geen wedstrijd heeft, verantwoordelijk voor deze zaaldienst, die bestaat uit:

- bardienst
- scheidsrechtersbeurt (eventueel)
- telbeurten
- zaalwacht

In het team zal onderling moeten worden uitgemaakt wie welke taak op welk moment uitvoert. Hieronder staat een uitleg van de taken:


- Bardienst

Allereerst de sleutels ophalen op het sleuteladres en vervolgens van opening tot sluiting met bij voorkeur 2 personen achter de bar. De instructies voor de barwerkzaamheden zijn in de bar aanwezig.


- Scheidsrechtersbeurt

Bij een tekort aan scheidsrechters kan er iemand van het dienstdoende zaaldienst-team worden aangewezen om één jeugdwedstrijd te fluiten.


- Telbeurten

Tijdens elke speelronde worden 2 wedstrijden geteld door iemand van het zaaldienst-team.


- Zaalwacht

Als zaalwacht ben je als gastheer/gastvrouw het visitekaartje van de vereniging in de zaal!

- Je let erop dat iedereen op het juiste schoeisel de hal betreedt en zich netjes gedraagt.
- Je zorgt dat iedereen (teams/scheidsrechters/tellers) weet op welk veld ze moeten zijn.
- Je zorgt dat de wedstrijdformulieren op de teltafels bij de juiste velden worden gelegd.
- Je geeft de aan het wedstrijdformulier bevestigde consumptiebon aan de scheidsrechter.
- Je houdt in de gaten of er op alle velden een teller overeenkomstig het telschema aanwezig is.
- Je houdt in de gaten of de wedstrijden op tijd beginnen; wijs de scheidsrechter hierop als het dreigt uit te lopen.
- Je zorgt dat van alle gespeelde wedstrijden de ingevulde wedstrijdformulieren worden ingeleverd. Controleer meteen of alles (goed) is ingevuld.
- Je leegt aan het eind van de avond de groene brievenbus in de hal (hier worden de formulieren ingestopt door de uitspelende teams). Deze formulieren doe je ook in de map.
- Je brengt de map met wedstrijdformulieren naar Maike Hartog (haar adres staat op de map) of geeft hem aan haar mee als zij in de sporthal is op dat moment.
- Je zorgt dat de spelers van de laatste ronde de velden afbreken of helpt de conciërge (eventueel) met het afbreken van de velden.
- Je zorgt ervoor dat voor aanvang van de wedstrijden op elk veld een bhv-tasje (met hierin een geel hesje en een instructieschema voor de (ad hoc) BHV’er) aanwezig is. Na afloop van de wedstrijden verzamel je de tasjes en berg je ze weer op in het ballenhok.

Let op: Het is van zeer groot belang dat alles met betrekking tot de wedstrijdformulieren goed verloopt. Onjuist ingevulde formulieren leveren boetes op en als een wedstrijdformulier niet op tijd of helemaal niet bij de bond binnenkomt, wordt de wedstrijd als niet gespeeld beschouwd en moet deze opnieuw worden vastgesteld. Dat is voor heel veel betrokkenen veel extra werk, moeite, tijd en geld!

Let er dus op dat de map aan het einde van de avond in ieder geval alle thuisformulieren bevat en het liefst ook alle formulieren van de uitwedstrijden.


Calamiteitenplan

 

Om ieders veiligheid te waarborgen, hebben we binnen VC Castellum een calamiteitenplan opgesteld.
Mocht een calamiteit zich voordoen tijdens de wedstrijden, dan nemen de aanvoerders/coaches de initiërende rol tot ontruiming van de zaal; het zaaldienst-team neemt deze initiërende rol voor de ontruiming van de kantine en de tribune. Beide ontruimingen worden ondersteund door één of meer van de aanwezige BHV’ers en EHBO’ers.